Dag 8 Sens - Montargis.woensdag 22 juli - Reisverslag uit Montargis, Frankrijk van Stendert Wit - WaarBenJij.nu Dag 8 Sens - Montargis.woensdag 22 juli - Reisverslag uit Montargis, Frankrijk van Stendert Wit - WaarBenJij.nu

Dag 8 Sens - Montargis.woensdag 22 juli

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Stendert

26 Juli 2014 | Frankrijk, Montargis

Heel vroeg vertrokken van de camping in Sens. Wat een donkere,vochtige bedoening daar. Vol goede moed richting Montargis. Volgens Guy Raskin (de schrijver van het boek: 'Op de fiets. naar Lourdes') een vlakke en eenvoudige route.
Nou, het begint al goed over een pad langs de rivier vol keien en gaten. We stuiteren zo'n 5 km door voor we een doorgaande weg bereiken. Daarna een redelijk vlak parcours, met af en toe een pittig klimmetje. De kilometers glijden onder de banden door. Dat mag ook wel want het achterwerk is nog steeds erg pijnlijk.
We willen ergens koffie drinken, maar het ene na het andere plaatsje biedt daar geen gelegenheid toe. We hopen dat er uiteindelijk een dorpje een restaurant heeft, maar nee hoor, nergens. De teller wijst aan: 30, 40, 50 km maar niets. We moeten door. We smachten naar een uitgebreide pauze. 50, 60 en ja, 70 km verder komen we aan bij ons einddoel van de dag: Montargis.
Ondanks de pijn in knieën (Stendert) en billen (beiden) zetten we door en fietsen de laatste km naar het centrum om te lunchen. Nou, nou, daar waren we wel even aan toe. Langzaam komen we weer bij.
Na de lunch een klein stukje terug fietsen naar de camping. We vinden een hobbelig plekje onder de bomen en nemen uitgebreid de tijd om te scheren en te douchen.
Weer helemaal mens besluiten we iets te gaan drinken in de stad en boodschappen te doen.
We eten de onvermijdelijke kaas en jambon en drinken er nog een biertje bij. 's Avonds ruim de tijd om alle administratie (blog, mail, Facebook, app) bij te werken.
Stendert neemt nog via de webcam een kijkje in zijn achtertuin waar Bas (de oppas) en zijn vriendin een ijsje eten. Ze zwaaien ons gedag.
Welterusten