Dag 9 Montargis - Checy Donderdag 23 jul - Reisverslag uit Chécy, Frankrijk van Stendert Wit - WaarBenJij.nu Dag 9 Montargis - Checy Donderdag 23 jul - Reisverslag uit Chécy, Frankrijk van Stendert Wit - WaarBenJij.nu

Dag 9 Montargis - Checy Donderdag 23 jul

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Stendert

26 Juli 2014 | Frankrijk, Chécy

Vol goede moed op de fiets gesprongen en dwars door Montargis richting Canal d'Orleans. Daar werden we het jaagpad opgeleid. Een pad á la Guy Raskin vol kuilen en grote stenen. We maakten goed vaart tot we op een gedeelte kwamen waar kade werkzaamheden plaatsvonden. Een dikke laag modder versperde ons de weg. We besloten door te fietsen omdat we dachten dat het niet al te veel oponthoud zou geven. We vergisten ons danig. Honderden meters ploeterden we door de modder. Het bleek een soort plakspul zodat de ruimte tussen de banden en het spatbord helemaal volliep met modder en kleine steentjes. Het blokkeerde uiteindelijk de wielen en toen stonden we vast. Met schroevendraaier, inbussleutel en takjes kon modder er tussen uit gehaald en bereikten we na veel zwoegen de doorgaande weg. We zochten een steiger naast het water en begonnen aan de schoonmaak klus. Wat een ellende. Na veel gepoer, gedoe en heel veel water waren de wielen weer vrij en konden we op pad. Weer het jaagpad lang het kanaal. Het bleef erg modderig wat maakte dat we regelmatig moesten stoppen om de wielen weer vrij van modder te krijgen. En alles was smerig en zag er niet uit.
Bij een volgende stop zijn we nog grondiger te werk gegaan en hebben de wielen er voor een deel uitgehaald om de spatborden geheel modder vrij te krijgen. En wonder boven wonder nam de kwaliteit van het grindpad ook toe zodat we geen modderige stukken meer tegen kwamen.
Op enig moment verlieten we het jaagpad om dwars door een uitgestrekt bos te rijden. Ditmaal een breed grindpad vol gaten en kuilen. Je moest goed opletten om niet dwars door zo'n kuil te stuiteren. Dat lukte bijna. Met een beurse gat kwamen we na 15 km weer op het jaagpad lang het kanaal. Daar ging de vaart er in en we schoten zo de camping voorbij. Na enige tijd toch maar aan een tegenligger gevraagd waar de camping was. Deze vriendelijke meneer fietste voor ons uit en leidde ons zo naar de camping. Eerst het kamp inrichten en toen onder de buitenkraan de fietsen een schoonmaakbeurt gegeven. Dat was wel nodig.
Na de boodschappen en een biertje op een terras, bleef het nog lang onrustig in het kamp van de mannen, er was veel om over na te praten.
Welterusten.

• 27 Juli 2014 - 00:31

Sabina:

Zo, alles even bij gelezen!!! Heftig allemaal, maar wel avontuurlijk, veel succes en plezier nog!

• 27 Juli 2014 - 20:03

Cees:

Een beetje kerel geeft toch niet om wat modder! Daarna smaakt het biertje beter!
    Jullie fietsen toch in Frankrijk? Arret la bière c'est le vin ici!!!