Dag 1 Maastricht - Tihange - Reisverslag uit Tihange, België van Stendert Wit - WaarBenJij.nu Dag 1 Maastricht - Tihange - Reisverslag uit Tihange, België van Stendert Wit - WaarBenJij.nu

Dag 1 Maastricht - Tihange

Door: Stendert

Blijf op de hoogte en volg Stendert

17 Juli 2014 | België, Tihange

Dag 1

Maastricht - Tihange (78 km)

Vandaag vertrokken we om zeven uur uit Bergen richting Akersloot. Hier werd de fiets van Stendert toegevoegd op de drager. Rond 8 uur vertrokken we naar Maastricht. We werden gereden door Sander. Na een rit van 2 1/2 uur kwamen we aan bij het vertrekpunt van de fietsreis naar Campagne 'd Armagnac. (Zie de profielfoto)

Met een gemiddelde snelheid van 18,6 km/u hebben we gefietst van Maastricht naar Tihange. De stroomvoorziening op de fietsen werken goed. Ook de navigatie op de fiets van Stendert doet het goed maar moet wel goed opletten dat we de goede route aanhouden. ;-)

Na een heel mooie route met een totale stijging van 852 m op de totale route zaten er een paar redelijke klimmetjes in. De gemiddelde snelheid zakte dan naar de 10 km per uur.
Onze lunchpauze hebben we in Tongeren gehouden; een goede pasta en gratis internet!
Om de 20 km hebben we een drinkpauze / rustpauze ingelast omdat de temperatuur op het heetst van de dag rond de 33gr. lag.
Bij Huy moesten we via een soort snelweg de Maas oversteken om aan de juiste kant te komen. De camping die we uitgezocht hadden lag nl aan de andere kant en toch vlak langs de route. Wat we van te voren niet wiste was dat de camping failliet verklaard was ( de week ervoor!)
Toch zijn we het terrein opgegaan omdat er ook een camper en een caravan stonden. Wat we ook niet wisten is dat een kerncentrale zoveel lawaai maken. Uiteindelijk hebben we redelijk geslapen.
's Avonds hebben we heerlijk een stokbrood met beleg gegeten en een paar overheerlijke koude Jupilers soldaat gemaakt.

• 17 Juli 2014 - 20:37

Peter Batist:

Zo, de kop is er af. En ik denk dat jullie maar niet van kerncentrale naar kerncentrale moeten fietsen. Er zullen op de route best mooie kasteeltjes liggen. Succes.

• 17 Juli 2014 - 21:16

Jan:

Zo te lezen is het best gaan die eerste dag! Mooi gebied daar in België en jullie treffen het met het weer al is het wel warm. We wensen jullie verder een goeie reis en we lezen het wel weer. Veel plezier en succes.

• 17 Juli 2014 - 22:13

Nienke:

Leuk om je te kunnen volgen! Succes mannen!

• 17 Juli 2014 - 22:46

Ans Batist:

Hallo fietsmannen, een leuk verslag en ik denk aan jullie als jullie weer moeten klimmen!! Maar oefening baart kunst, dus gewoon volhouden!!! ( ik ben blij dat ik dat niet hoef te fietsen!!!!) veel plezier samen en een goede reis Gr vanuit een warm Nederland.

• 18 Juli 2014 - 10:07

Joop :

Mooi voorspoedig begin! Iedere dag zo'n stuk en je houdt tijd over ;)
    Ik zou toch wat meer van brouwerij naar brouwerij gaan fietsen. Die maken 's nachts minder lawaai. Zet m op!

• 18 Juli 2014 - 16:00

Cees En Liliane:

Al een behoorlijk avontuur zo'n eerste dag Succes verder mannen!!!!!!!!!!!!!!!

• 19 Juli 2014 - 00:58

Renske:

Nu al trots op jullie!!!

• 19 Juli 2014 - 01:50

Sylvia:

Succes mannen xxx

• 20 Juli 2014 - 08:56

Danielle:

Leuk om jullie te volgen, veel succes!!

• 20 Juli 2014 - 18:53

Dorien:

Hoi steven en stendert, een goed begin is het halve werk!!hopenlijk komt er al gauw een 2 de bericht.succes vanuit zwitserland