Dag 10 Checy - Muides sur Loire vrijdag 24 juli. - Reisverslag uit Muides-sur-Loire, Frankrijk van Stendert Wit - WaarBenJij.nu Dag 10 Checy - Muides sur Loire vrijdag 24 juli. - Reisverslag uit Muides-sur-Loire, Frankrijk van Stendert Wit - WaarBenJij.nu

Dag 10 Checy - Muides sur Loire vrijdag 24 juli.

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Stendert

26 Juli 2014 | Frankrijk, Muides-sur-Loire

De ochtend start zoals elke ochtend met yoghurt en jus d'orange. Het brood dat we besteld hebben (een baguette) nemen we mee in de fietstassen. We peddelen naar Orléans om daar op Place Jeanne d'Arc een kop koffie te drinken. De gratis WiFi zorgt voor de nodige informatie voor het thuisfront en voor ons. Zo vinden wij op ongeveer 70 km een *****camping Chateau Des Marais. Daar willen we wel naartoe.
In een rustig tempo nemen we eerst het jaagpad naast Canal d'Orleans en vervolgens het dijkpad naast de Loire. De kilometers glijden onder de wielen door. Weinig last van onze bekende pijnplaatsen. Alleen Stendert heeft last van zijn knie maar vindt gelukkig veel steun van een aangeschafte kniebeschermer.
Vroeg in de middag komen we aan in Muides sur Loire waar we eerst in de plaatselijke Tabac lunchen: spareribs met patat.
Daarna fietsen we een heel klein stukje naar de mooie camping. Maar wat een prijzen. We betalen voor een hoekje, achter enkele stacaravans, 2kleine tentjes zonder elektriciteit: € 38,-. Hoeveel??? Ja, € 38,-!!
Nou ja, hier kunnen we de was doen en in het zwembad duiken, dus vooruit dan maar. Even een Wasmunt kopen. Hoeveel zegt u? € 6,- en dan zonder waspoeder, dat kunt u in het winkeltje kopen voor € 4,- per doos. Ja dag, we wassen wel op de hand. Laten we eerst maar een biertje nemen € 5,- per stuk a.u.b.
Het eerdere plan om hier misschien 2 nachten te blijven laten we snel varen. We doen de was en gaan boodschappen doen in het dorp. Daar ontdekken we dat er 's Avonds 'fete' is, waar we ook kunnen eten. Geen boodschappen dus, maar een biertje op het terras, en nog een, en.....
Terug naar de camping om even bij te komen en ons om te kleden voor het feest.
Daarna naar het dorp voor een bord paella met het onvermijdelijke biertje, en nog een, en....
Moe maar vol(daan) rollen we ons bedje in.
Welllteruzste!

• 27 Juli 2014 - 12:14

Renske:

Leuk om jullie verhalen zo te lezen!! Nog iets langer dan een week en jullie mogen mij live verslag doen! ;-) ik kijk er naar uit!!